torsdag, april 05, 2012

Vilken är din mest centrala rädsla?

Jag har några stora rädslor som alltjämt uppenbarar sig vid en panikattack. De är:

- Att dö genom kvävning
- Att svimma
- Att bli galen, få nervsammanbrott
- Att tappa kontrollen helt och hållet
- Att känna mig svag och inte kunna röra mig / falla ihop

Men, faktum är att ingen någonsin dött av kvävning under en panikattack. Ingen.
Att svimma är inte heller farligt. Det handlar om att hjärnan inte får tillräckligt med blod. Thats it.
För att bli galen ska man nog vara riktigt sjuk. Nervsammanbrott får man inte, man tappar bara fokus.
Jag kommer inte att tappa kontrollen. Det är endast mina tankar som får mig att tro det.
Att jag känner mig svag under en panikattack beror på andningen och spänningarna. Om jag skulle
slappna av och inte spänna mig så mycket skulle musklerna inte bli så trötta och utmattade vid en attack.

(Ingen panik: steg fem - arbeta med dina negativa automatiska tankar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar