lördag, april 07, 2012

Intervjuer ✓

Intervju nr. 3 - Panikångest

1. Ålder, Störning / Sjukdom / Problem / Diagnos
20, panikångest

2. Hur länge har du haft störningen / problemen?
ca 5 år (2011 utbryts kraftigare panik)

3. Hurudan är/var din vård / medicinering? Har det hjälpt dig?
Seronil 20 mg, talterapi, det har hjälpt mig

4. Vilka symtom har/hade du?
Kvävningssymptom, hjärtklappning, darrningar, kallsvettning, oroliga tankar,
domning i händer och ben, utmattning

5. Vad har du upplevt som jobbigast/svårast?
Att bryta tankemönstret som gör att jag stressar upp mig själv, att förstå och ta
reda på varför jag får attackerna

6. Hur har din omgivning / dina anhöriga reagerat?
Först förstod inte så många, men efter att jag förklarat fick jag 100% stöd

7. Vad gör/gjorde du för att må bättre?
Tog kontakt med en psykolog, pratade med mina vänner, försöker att utveckla mig själv

8. Vad är ditt största framsteg/ Vad har du gjort riktigt bra?
Mitt första framsteg var att försöka tänka på mig själv och våga säga nej

9. Vilka är dina mål just nu? Vad vill du lyckas med?
Målet är att börja må bättre och lära mig att hantera de saker som gör att panikångesten bryter ut

10. Övrigt att tillägga?

Det är viktigt att försöka se det "fina" istället för att fokusera på det negativa. Det gör en gladare.

Tack för dina svar! Kom ihåg att du är en stark person! Jag vet att du kommer gå långt! Du kommer
nå dina mål bara du inte låter panikångesten stoppa dig! Jag tror stenhårt på dig! Du är en fantastisk
person, verkligen. Ge inte upp, du kommer må bättre fortare än du tror. Tack för att du ställde upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar