torsdag, mars 22, 2012

Psykologbesök nummer. 12


Idag var det dags för ett besök hos psykologen. Det behövdes verkligen efter dessa två händelsefulla
veckor som gått. Jag berättade om allt som hänt mig och hur svårt jag har med många saker. Jag fick
dessutom en akut läkartid för att få träffa läkaren och diskutera min medicinering. Högst troligt kommer
dosen att ändras eller medicinen bytas ut. Jag bävar av rädsla för båda alternativen. Jag tycker inte om
förändringar. Inte alls. Det känns otryggt och osäkert men jag hoppas att besöker ska ge mer klarhet.

Vi kom inte fram till något speciellt. Jag mår just nu rätt dåligt men kan inte göra så mycket mer än att
avvakta och vänta på bättre tider. För jag vet ju att det blir bättre igen. Det är jobbigt att dala neråt, att
känna hur allt faller samman mer och mer. Men sen kommer också de där bra stunderna. Då jag lyckas.
Jag har bara så svårt att komma ihåg de bra sakerna, för jag  har så mycket dåliga och elaka tankar i
mitt huvud. Och tyvärr tar de hemska tankarna oftast över. Försöker vänja mig av med detta. Vill må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar