tisdag, april 16, 2013

Mina texter

När jag senast besökte mitt barndomshem hittade jag, undangömt, längst inne i ett
skåp: mina skrivhäften! De häften jag skrivit sida upp och sida ner i. Skrivit för att 
glömma och skrivit för att komma ihåg. Skrivandet har alltid hjälpt mig, det har alltid
fungerat som en terapi-form för mig. Genom text och ord har jag, så länge jag kan
minnas fått utlopp för all den sorg, ångest, rädsla, ilska och glädje jag känt. In fact,
kära läsare kan jag nästan lova att det var skrivandet som hjälpte mig och räddade
mig då jag i de tidiga tonåren mådde som sämst. Då jag trodde livet var slut vände det.

Nu tänkte jag ta och dela med mig av mina texter åt er här på bloggen, för om sanningen
ska fram så är jag faktiskt lite stolt. Många av texterna är verkligen bra, med tanke på att
det är en sorgsen, förvirrad och deprimerad 13-14-15-åring som skrivit dom! Hoppas ni
får ut något av att läsa dom, för jag har verkligen fått hjälp av att skriva och läsa texterna.

Jag skapar en ny kategori: Mina texter, där jag kommer samla alla de texter jag lägger upp,
så har ni dem alla på samma ställe. Nedan får ni den första sammanställningen av mina texter.

___________________________________________

I brist på energi störtar vi mot marken.
Slut på falska lögner, vi dör om 25 sekunder.

25 sekunder, du hinner säga vad du tycker,
ingen kommer någonsin att få veta något.

Och 25 sekunder gick för fort,
om inte ens evigheten nådde oss.

25 tysta sekunder, var det sista jag fick uppleva. - 2006
___________________________________________

Jag skulle kunna ta ner himlen åt dig, om du skulle önska det.
Det står ännu osäkert, antalet tårar som fallit på ditt namn.
& suddat ut bläcket till något alldeles oläsligt.

& Jag krossas långsamt inifrån. - 2006
___________________________________________

Vi går över gränsen när vi fångar oss själva igen,
& du log mot mig en gång, kanske, nån dag - gör du det igen.

Jag är försvunnen och hittad av mig själv igen.
och mina tårar håller mig vaken och vid liv nu. - 2006
___________________________________________

Det är gammal luft i mina lungor, jag kan nästan andas.
bara nästan.

tjugofyra timmars plåga och ännu ett svart kryss i kalendern.
i bakgrunden viskar musiken fram obetydliga ord igen.

Dagen du dog, dog jag inombords. 

du finns inte längre nära mig.Aldrig mer får jag se ditt leende

dagen du dog, dog jag inombords.
om du bara visste hur mycket jag saknar dig. - 2006


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar