fredag, april 20, 2012

Här blåser förändringarnas vindar

 Igår var jag då som känt hos läkaren igen. Hon var orolig över min situation eftersom jag medvetet gör
valet att inte lyssna på mig själv och vad jag verkligen behöver. Hon anser att jag planerar mina dagar
och kvällar så fulla som möjligt för att binda min ångest. Jag kunde inte annat än nicka och hålla med.
För man säger ju inte emot en läkare med specialkompetenser inom psykiatri som säger vad man gör fel.

Vi kom under samtalet fram till att jag kommer behöva fortsatt rehabiliterande vård i framtiden. Till min
stora lycka ska jag bli skickad till en terapeut som ska ha KBT med mig. Jag tackar alla högre makter.
(Jag har en idé om att detta kommer rädda mig) Detta kommer inledas under hösten 2012. Under denna
sommar ska jag fortsätta gå i samtalsterapi hos psykologen, vilket jag tycker låter som en bra plan.

Vad beträffar min medicinering övertygade läkaren mig om att det nog är dags att prova på en ny medicin.
Hon anser att den jag tar nu inte har hjälp så mycket som hon hade hoppats, eftersom jag fortfarande
känner ångest dagligen behöver jag något som sätter stopp för detta. Hon påstod att jag inte kan bli bättre
om jag går runt med känslorna av ångest dag ut och dag in. Så nu kommer en ny medicin sättas in. Jag
skriver ett eget inlägg om det. Detta var då alltså vad vi kom fram till med läkaren. Jag är ganska nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar