tisdag, mars 20, 2012

Svar på fråga!

Fråga: hej! jag bara undrar hur länge du mådde dåligt när du börjat med citalopram?
har ätit den i snart en månad o mår skiiit! vet inte om jag ska ge det en tid till
eller om jag ska försöka byta medicinering!? mvh camilla

Svar: Tack för din fråga Camilla! Jag mådde väldigt dåligt när jag började med citalophram.
Det handlade nog om någon månad innan det värsta illamåendet började ge med sig. Jag
skulle nog våga påstå att du ska ge medicinen tid. Det tar sin tid för medicinen (alla mediciner)
att börja verka och fungera så som det ska, så jag råder dig att fortsätta lite till. Det kanske blir
bättre snart! Om du skulle börja med en helt ny medicin kommer du att bli minst lika illamående
av den. Det är en dålig bieffekt som de flesta mediciner har. Stå ut tjejen! Det är nog inte långt kvar!

Ett litet tips! Jag började dricka mycket vatten. Enorma mängder vatten, dagligen. Det höll illamåendet
borta och jag fick dessutom bättre hy på köpet. Ha alltid en vattenflaska fylld med kallt vatten till hands.
Det tar bort illamåendet rätt fort. Fungerade riktigt bra för mig i alla fall. Hoppas det funkar för dig med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar