onsdag, januari 18, 2012

" Tankarna snurrar - nu blir jag galen! "

Vid en panikångestattack tappar jag all form av koncentration, all fokus, allt. Jag tappar verkligen allt.
Jag förlorar mig själv. Jag förlorar kontrollen över mig själv, min kropp och den situation jag befinner
mig i. Jag går miste om all verklighetsuppfattning och det känns som att marken faller under mig. Jag
famlar som i en dröm, utan någonting stadigt att hålla tag i. Ingenting finns där för att hålla upp mig.

Det är så det känns. Och tankarna sedan. Tankarna som snurrar vilt omkring i mitt huvud vid en
panikattack är många. Här har listat några av de typiska sakerna som gång efter annan snurrar om
och om igen. Det känns som att det aldrig kommer ta slut. Tankarna snurrar - nu blir jag galen!

- "Jag tappar kontrollen! Jag har ingen makt över mig själv nu! "
- " Jag kommer att bli galen. "
- " Alla här ser mig. Alla kommer se att jag blir galen! "
- " Jag kommer att dö. Detta blir slutet. "
- " Jag sitter fast! / Jag är fången här / Jag kommer inte ut! "
- " Jag får ingen luft! Jag kan inte andas! "
- " Mina ben domnar! Jag kommer falla ihop! "

- " Jag kommer att svimma! "
- " Jag kommer att fastna i detta tillstånd "


Brukar ni tänka liknande saker? Vilka tankar rusar genom era huvuden vid en panikångestattack?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar