torsdag, januari 05, 2012

Psykologbesök nummer. 7

Hejsan alla fina människor!

Jag kom nyligen hem från min sjunde träff med psykologen vid ungdomsmottagningen. Det gick bra den
här gången, vilket jag är väldigt tacksam över. Jag har vid två tidigare tillfällen (besök nr. 4 och 5) fått en
panikattack på plats. Det drog verkligen ner mig. Jag tappade tron på mig själv och min självkontroll.
Självfallet resulterade de två attackerna i att jag blev rädd för att gå till psykologen. Paniktankar snurrar
dagar på förhand och förväntans-ångesten blir allt större och större. Precis som med andra platser där
jag fått en panikångestattack - undviker jag helst platsen så mycket som det bara går (helst för all framtid)

Men, jag tog mig i kragen och nu har de två senaste besöken gått smärtfritt. Dock är jag  fortsättningsvis
ytterst nervös och stressad inför besöken, men jag tror lite mer på mig själv igen. Det krävs en viss mån
av framgång för att finna hoppet om en panikfri vardag igen.

Under dagens besök diskuterade vi min nyfödda motivation till att så småningom börja försöka mig på
att gå i butiker och andra platser med mycket folk. Jag är taggad till tusen och vill verkligen försöka nu.
Är så otroligt trött på att smyga och slingra mig. Vill bli "normal" igen. Vill kunna handla mat utan att bli
genomsvettig och slutkörd. Jag ska skriva en lista ikväll. En lista med där jag steg för steg ska nå mitt mål
som innefattar en lugn och sansad person som kan vara på alla platser utan panikångest. Jag ska lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar