onsdag, augusti 27, 2014

Gånga är de dagar då psykisk ohälsa var tabu

Till min stora lycka har man på senaste tid börjat uppmärksamma psykisk hälsa och ohälsa på många
olika sätt. Inte minst i de sociala medierna kan man se personer som modigt kliver fram och berättar
sina hostorier. Det är mycket beundransvärt och starkt!

Det är fint att man tar upp psykisk ohälsa och vågar tala om det. För vi vet ju att det faktiskt hjälper
och lättar när man pratar om det som är svårt. Att lära sig prata om, och framförallt våga prata om
sådant som är jobbigt är ett stort steg i rätt riktning! Gånga är de dagar då psykisk ohälsa var tabu.
Prata om det, och prata högt, så alla hör. För du är en stark person och du kan klara det.

Om du vill så kan du, du kan klara av vad som helst!


1 kommentar:

  1. Efter ett liv med rädslor är jag helt öppen om mina problem. Jag föreläser när jag får chansen och tvingar mig att använda mina psykiska ohälsa till en fördel. Någonting att vara stolt över. Någonting som säger att visst har du cyklat jorden runt, men jag har tamigfan cyklat jorden runt utan ork, vilja, kunskap och utan den uppbackning jag borde behövt.

    Jag hoppas att den erfarenhet som jag fått är någonting som jag kan dela med mig av och kanske till och med leva på i framtiden.

    SvaraRadera