torsdag, januari 24, 2013

En låt, tusen känslor.

Ni vet hur en låt kan trollbinda en, hur man skakas om och tar in varje ord i texten som sjungs.
En låt, tusen känslor. Jag har många låtar som berör mig och som jag har olika minnen till, bra
och dåliga. Musik är en väldigt stor del av mitt liv och har alltid hjälpt mig att må lite bättre.

En speciell låt finns dock. En låt som jag hörde om och om och om och om och om och om igen.
En låt jag lyssnade på en kväll för snart 7 år sedan, kvällen då min älskade morfar gick bort. Jag
lyssnade på den här låten i stunden då han gick bort. Flera timmar i sträck före och efter. Den fick
mig att klara kvällen och natten. Sen den kvällen har jag inte hört på den här låten en enda gång.
Jag har inte kunnat. Den väckte för många hemska känslor inom mig. Jag provade sätta på den
några ggr, men tårarna bara rann, helt okontrollerat. De slutade inte rinna på länge länge länge.

Efter min älskade morfars bortgång blev jag sjuk. Jag blev djupt deprimerad och led i många år
av ätstörningen anorexi. Ironiskt nog är det just den här låten som jag så noga undvek som jag
egentligen borde ha lyssnat på under de svåra åren. I skrivande stund sitter jag och lyssnar på
låten i fråga. om och om och om igen. Tårarna rinner, men de känns ändå okej. Det blir nog bra.


Celine Dion - I Surrender

There's so much life I've left to live 
And this fire is burning still
When I watch you look at me
I think I could find the will
To stand for every dream
And forsake this solid ground

And give up this fear within 
Of what would happen if they ever knew
I'm in love with you

'Cause I'd surrender everything
To feel the chance to live again
I reach to you
I know you can feel it too
We'd make it through
A thousand dreams I still believe
I'd make you give them all to me
I'd hold you in my arms and never let go
I surrender

I know I can't survive 
Another night away from you
You're the reason I go on
And now I need to live the truth
Right now, there's no better time
From this fear I will break free
And I'll live again with love
And no they can't take that away from me
And they will see

'Cause I'd surrender everything
To feel the chance to live again
I reach to you
I know you can feel it too
We'd make it through
A thousand dreams I still believe
I'd make you give them all to me
I'd hold you in my arms and never let go
I surrender

Every night's getting longer
And this fire is getting stronger, babe
I'll swallow my pride and I'll be alive
Can't you hear my call
I surrender all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar