lördag, augusti 11, 2012

"  Hej, Jag är ny på din blogg och fullkomligt älskar att läsa den. Något som jag har känt sen jag fick
min första attack för två år sedan är att man känner sig så otroligt ensam och isolerar sig gärna så det
är väldigt roligt att se att någon faktiskt har gjort en blogg om det.

Jag gick på citalopram tidigare och trivdes bra med den medicinen dock sa min läkare att nya studier har
visat att vissa hjärtproblem har framkommit (inte enbart av tabletterna givetvis) och fick då byta till sertralin.
Och biverkningarna på dessa var hemska. Kändes som att man "gick 14 steg bakåt" ungefär, hela processen
började om och jag känner igen mig i många utav de biverkningar du beskriver. "

- Tack så väldigt mycket för din kommentar Sara! Det glädjer mig verkligen att du gillar min blogg
om panikångest :) Det känns super-skönt att känna igen sig, fastän det inte handlar om roliga saker.
Det är ändå en stor lättnad att man inte är ensam, att man inte är "underlig" eller "konstigt".
Det vi upplever är fullkomligt normalt och absolut ingenting att skämmas över.

Skrämmande att hjärtproblem framkommit i samband med användning av Citalopram. Det är ju trots
allt en medicin som väldigt ofta skrivs ut till personer med ångest / panikattacker / depression. Vilken
tur att du fick  byta medicin i alla fall. Biverkningarna är jobbiga, men man ska försöka komma ihåg
att det går över. Kroppen ska reagera på olika läkemedel, annars skulle det vara konstigt. Hur jobbigt
det än är så blir det bättre. Drick vatten om du upplever illamående som en biverkning! Det hjälpte
mig mycket när jag mådde som sämst! Om biverkningarna bara blir värre ska du kontakta läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar