söndag, januari 15, 2012

Min panikångest


Min panikångest är svart. Min panikångest är tung, tung att bära.
Min panikångest utgör ett hinder, ett hinder som stoppar mig från att göra
alla de saker jag tidigare njutit utav.

Min panikångest är stor, mörk, kall och hemsk.
Den följer mig vart jag än går.
Den håller mig tillbaka,
när jag inget hellre vill än att leva.

Min panikångest gör mig till en fånge, en fånge i mitt eget liv.
Den gör mig svag och handlingsförlamad.

Min panikångest förstör mig. Inifrån ut river och sliter den i mig.
Min panikångest vill mig illa. Den skadar mig.

Jag lever i en ständigt pågående strid. Det evigt långa kriget.
Jag och panikångesten - panikångesten och jag.

/ w - 15.1.2012 

1 kommentar:

  1. jag som var anonym förut15 januari 2012 kl. 22:40

    Hej!

    det där var väldigt starkt, känns som en bra beskrivning. det enda positiva med panikångest, i alla fall i mitt fall, är att den "inspirerar" mig att skriva dikter. Här är en av mina. Kämpa vidare, det blir bättre!

    det är inte lätt

    det är inte lätt
    det är inte lätt att resa sig
    att fortsätta när det är mörkt ute

    det är inte lätt
    det är inte lätt att känna
    att sprida glädje omkring sig när man knappt har glädje till sig själv

    det är inte lätt
    det är inte lätt att le
    att porträttera ett samlat yttre när man rasar inombords

    det är inte lätt
    livet är inte lätt
    och när livet själv spottar en i ansiktet och säger
    va fan står du upp för?
    vad gör man då?

    det är inte lätt
    men man måste fortsätta gå
    resa sig igen
    känna
    le

    det är inte lätt
    men det är ingen som sagt att livet ska vara lätt

    /Tidigare anonym, nu kan du kalla mig Nelly

    SvaraRadera